MultiCamera e GAIN/OFFSET per i CMOS ... proposte e richieste

Caro Roberto,

ho vissuto in passato i problemi del settaggio di questi due parametri … pensavo di essermene liberato ma purtroppo ci risiamo. Non uso CMOS quindi non ho mai implementato questi metodi … purtroppo nemmeno gli ASCOM implementano questi metodi da quello che mi risulta ma Kristijan mi ha prestato una QHY183 proprio allo scopo. Spero di non dovermi scrivere dei driver specifici senza usare ASCOM perchè non è la filosofia di Voyager.

Saluti
LO

1 Like

Ciao Carlo, grazie. Voyager ha già un sistema per array di telescopi sino a 4 elementi sviluppato. Ma senza guida.

Per la camera CMOS me l’hanno già prestata.

Saluti
LO

Hi Leo -

The ZWO ASI cameras allow Gain to be set dynamically (without disconnect / reconnect to the camera), through the ASCOM driver. I have used software that can set the Gain on a per filter basis, as people may shoot both narrowband and LRGB in a single sequence, but use different gains on different filters.

I have ASI1600MM and 1600MC cameras and can beta test for you if that helps.

Older ZWO ASCOM drivers allowed offset to be changed as well. More recently ZWO decided to make offset fixed, although if you click “Advanced” in the ASCOM driver you can change offset too.

The decision to make offset fixed was, as mentioned earlier here, because you really don’t have to change it in practice.

Cheers,
Rowland

1 Like

Hi Rowland, gain doesn’t work in QHY ASCOM without disconnect… i need to check for latest driver.
I’ll provide two new set of control for Camera called ASI ASCOM Camera and QHY ASCOM Camera, when one of this controls is choosed like camera the Gain will appear in Sequence Configurator and can be used.

All the best
LO

1 Like

It’s never easy is it :slight_smile: ?!!!

1 Like